Sunday, April 26, 2009

Swiss Vortenscheid Results for 2009 Grand Prix der Volksmusik

Switzerland's vorenscheid was last night, April 25. Four entries will go to the finals in Munich on August 29. Unfortunately, the song that Mario Wolf & Christoph Purtscheller of the Alpentrio Tirol wrote and sung by Maria DaVinci, Jeder Herzschlag fur dich, did not make it to the finals. However, I am very happy to report that Sarah Jane will again be in the finals for this year's Grand Prix der Volksmusik.

Sarah Jane -- Bliib doch bi mir
Geni Good & seine Glarner Oberkrainer -- Chlefeler Schtimmig
Stefan Roos & Saengerfreunde -- Das Herz einer Mutter
Gruppe Plauschler - Ich kann nicht aufhoern dich zu lieben

Three vorenscheids are still left. Keep checking back to see the results.

Austria - May 30
Germany - May 21
Sudtirol - May 8

Switzerland
Here is the list of original entries.

Sarah Jane -- Bliib doch bi mir
Geni Good & seine Glarner Oberkrainer -- Chlefeler Schtimmig
Stefan Roos & Saengerfreunde -- Das Herz einer Mutter
Salvo -- Grad wie im 7. Himmel
Gruppe Plauschler - Ich kann nicht aufhoern dich zu lieben
Christian Duss -- Das Liebeslied der Berge
Maria DaVinci -- Jeder Herzschlag fuer dich
Roman Peters -- La vita e bella
Orig. Voralpen-Express -- sag mir das, sag mir was
Yasmine-Melanie -- Schenk' mir heut' ein bisschen Zeit
Pascal G -- Tu Mi Corazon
Michelle & Philipp mit Wirbelwind -- Wenn du mein Herz beruehrst